• انتشار: 1402/02/05 - 14:53
  • تعداد بازدید: 445
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کیفیت بخشی و متناسب سازی شیوه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است

معاون پیشگیری، تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشستی مجازی با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مراکز اختلالات یادگیری شهرستان ها و مناطق استان کرمان گفت: کیفیت بخشی و متناسب سازی شیوه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمد مصطفوی با بیان اینکه ۲۹ سال است کار سنجش نوآموزان در کشور انجام می شود، گفت: برای رشد باید تغییرات را بپذیریم و با توجه به ضرورت تغییر شیوه سنجش، متناسب سازی و کیفیت بخشی فرآیندهای آن مد نظر است.

وی افزود: تصمیم گرفته شد زمان سنجش تغییر کند و این امر مهم توسط نیروهای آزاد انجام نشود و توسط افرادی انجام شود که گاهی بتوانند مداخله ای مختصر و نه تخصصی داشته باشند، مقرر شده خود اولیا برای سنجش نوبت بگیرند و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ باید بیش از ۹۵ درصد سنجش انجام شده باشد.

معاون پیشگیری، تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: ریل گذاری جدیدی در آموزش ابتدایی باید انجام شود چرا که مراکز جامع و تضمین کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی، مدارس ابتدایی هستند.

مصطفوی گفت: در طرح جدید سنجش، آموزگار برای مشکلات نوآموز مداخله می کند اگر نتوانست کمکی کند از مرکز اختلالات یادگیری کمک می گیرد.

وی تصریح کرد: سه موضوع اساسی سنجش نوآموزان، تاسیس و راه اندازی مراکز سنجش توانبخشی، مداخله بهنگام و نظرسنجی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پیشگیری، تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اختلالات جسمانی و شایستگی های حرکتی از جمله بیماری های خاص، اختلالات یادگیری از جمله دیرآموزی، اختلالات حوزه شناختی از جمله کارکردهای اجرایی مانند دقت، توجه، انعطاف پذیری، حافظه کاری و هرآنچه لازمه ورود به مدرسه است، اختلالات حوزه اجتماعی از جمله توانایی همدلی کردن، برقراری روابط اجتماعی، تسلط بر احساسات و...از مولفه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان هستند.

مصطفوی با بیان اینکه مراکز جامع ما نظام مند سامانه ای و سطح بندی شده اند، گفت: از مهر ۱۴۰۲ سنجش ۱۴۰۳ را شروع می کنیم.

بر پایه این گزارش، نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مراکز اختلالات یادگیری شهرستان ها و مناطق استان با حضور محمد مصطفوی معاون پیشگیری، تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی و آزاد محمدی رئیس اداره اختلالات یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمود بنی اسد رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان و...در سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل برگزار شد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6749
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید