همزمان با هفته جهانی ناشنوایان صورت پذیرفت، ارسال کتاب آموزش نماز مخصوص ناشنوایان به مدارس استثنایی
در آستانه آغاز سال تحصیلی، 2000 جلد کتاب آموزش نماز مخصوص ناشنوایان جهت استفاده دانش آموزان ناشنوا، به تناسب تعداد دانش آموزان تحت پوشش، بسته بندی و به استان های کشور ارسال گردید تا مورد استفاده گروه هدف قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کتاب آموزش نماز مخصوص ناشنوایان که به سفارش سازمان و به صورت تصویری تهیه، تدوین و چاپ شده است، جهت استفاده این گروه از دانش آموزان و به تناسب تعداد دانش آموزان تحت پوشش، به ادارات استثنایی استان ها تحویل گردید تا در اختیار مدارس دارای دانش آموزان ناشنوا قرار گیرد. از ویژگی های این کتاب می توان یه این موارد اشاره نمود: در این کتاب جمله های عربی با زبان اشاره ایرانی با کمک دانش آموز ناشنوا سامان آقایی آموزش داده شده است. ترجمه جمله های نماز نیز با زبان اشاره ایرانی با اجرای جناب آقای علیرضا نجف پور آموزش داده شده است. ناشنوایان می توانند با استفاده از بارکد های کتاب(QR code) در بخش فهرست بارکد ها، فیلم های آموزشی هر بخش را با با زبان اشاره نگاه کنند.
دکتر عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی آموزش در حوزه دانش آموزان استثنایی به طور عام و دانش آموزان با آسیب شنوایی به طور خاص، کمبود محتوای مناسب سازی شده می باشد. این مناسب سازی درخصوص گروه ناشنوا، شامل تصویری نمودن محتوا و آموزش از طریق زبان اشاره است. عظیم عراقی افزود: باتوجه به مجازی شدن آموزش در سال تحصیلی گذشته، تولید محتوا برای بارگذاری در شبکه شاد، متناسب با گروه های معلولیت تحت پوشش سازمان در دستور کار قرار گرفت که از آن جمله می توان به تولید فیلم های آموزش احکام به صورت تصویری و همراه با رابط ناشنوایان اشاره نمود. این فیلم ها در پورتال سازمان قرارداده شده تا مورد استفاده دانش آموزان گروه هدف قرار گیرد. معاون سازمان با بیان اینکه در سال گذشته دو کتاب آموزش احکام ویژه دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه چاپ و در اختیار استان ها قرار گرفت، از آماده سازی محتوایی جهت چاپ کتاب با عنوان راهکارهای جذب دانش آموزان استثنایی به مسایل دینی خبر داد. ایشان در پایان از لزوم برنامه ریزی بلندمدت در حوزه آموزش های دینی دانش آموزان استثنایی گفت و ابراز امیدواری نمود در سال های آتی هم شاهد نگاه اولویت دار به تولید محتوا در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، متناسب با شرایط و ویژگی های آموزشی گروه های تحت پوشش سازمان باشیم.
نظر دهید