• انتشار: 1400/05/13 - 10:14
  • تعداد بازدید: 377
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ارائه برنامه های پرورشی و تربیت بدنی سازمان در جلسه کمیته برنامه ریزی

16 عنوان برنامه با 38 فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی و 12 عنوان برنامه با 32 فعالیت در حوزه تربیت‌بدنی، برای اجرا در سال 1400 پیش بینی شده است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ روز دوشنبه دهم مردادماه، جلسه کمیته برنامه ریزی سازمان با حضور جناب آقای دکتر حسینی، ریاست محترم سازمان، جناب آقای عظیم عراقی، معاون محترم تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از مشاورین و همکاران، با دستور جلسه ارائه برنامه های پرورشی و تربیت بدنی که برای اجرا در سال 1400 تدوین و پیش بینی شده است، برگزار گردید.

دکتر حسینی با بیان اینکه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی دو موضوع مهم در حوزه آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان استثنایی است و این دو فعالیت، اساس و پایه بقیه فعالیت‌های نظام تعلیم‌وتربیت است.

وی افزود: گسترش فعالیت‌های تربیت‌بدنی و پرورشی باید منجر به کیفیت‌بخشی به ارکان اصلی نظام تعلیم‌وتربیت شود.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری دو بسته تحولی "جشنواره نشاط و بازی‌های بومی محلی" و بسته تحولی "شاهد پژوهی" در حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های پرورشی در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین و اجرایی می‌شود، اظهار کرد: یکی از محورهای برنامه‌ها و فعالیت‌های تدوینی سال جاری حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی در سال 1400  جریان‌سازی مدرسه‌ای در قالب پویش‌ها است که از جمله این فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌توان به مسابقات قرآن، عترت و نماز، جشنواره هنرهای آوایی، جشنواره لاله‌های جاوید، پویش عاشوراییان، مسابقات ورزشی و جشنواره نشاط اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، شاخص تعلق دانش‌آموزان به مدرسه پایین است و جریان‌سازی مدرسه‌ای در قالب پویش‌ها می‌تواند موجب افزایش تعلق به مدرسه شود.

وی گفت: معلم باکیفیت عنصر اساسی تحول در نظام تعلیم‌وتربیت است و با همین رویکرد دومین محور برنامه‌های تدوین شده حوزه تربیت‌بدنی و پرورشی توانمندسازی نیروی انسانی است.

حسینی محور سوم برنامه‌ها را مشارکت محوری، خانواده مبنایی، هویت‌سازی و اجتماعی سازی دانش‌آموزان دانست و گفت: با این رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌هایی نظیر مجلس دانش‌آموزی، هر دانش‌آموز حداقل یک نقش و یک تشکل، هر مدرسه یک سرود، طرح مدام، پویش سراسری ترنّم دانایی و کتاب‌خوانی خانوادگی طراحی شده است.

وی افزود: تولید و مناسب‌سازی محتوای فرهنگی، هنری و ورزشی محور چهارم برنامه‌های این حوزه است و باید اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشت.

حسینی محور پنجم برنامه‌ها و فعالیت‌ها را پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: محور ششم برنامه‌ها توسعه و تجهیز رشته‌های ورزشی و مراکز خاص است که گسترش اتاق‌های بازی و سالن‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای از جمله فعالیت‌های تدوین شده در این محور است.

وی افزود: در حال حاضر 49 سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور داریم و 28 سالن نیز در حال ساخت است همچنین تاکنون 9 سالن ورزشی درون مدرسه‌ای نیز ساخته شده است.

وی افزود: تأمین تجهیزات تربیت‌بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قالب نهضت توان‌افزایی نیز در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

در ابتدای این جلسه علی حجابی، مدیر پرورشی و تربیت بدنی، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست محترم سازمان و معاون محترم تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی به واسطۀ حمایت های همه جانبه، گزارش مبسوطی از برنامه های تدوین شده، فعالیت های ذیل برنامه ها، میزان اعتبار پیش بینی شده و سایر جزئیات مرتبط را ارائه نمودند. همکاران حاضر در جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

  • گروه خبری : اسلایدر
  • کد خبر : 4906
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید