• انتشار: 1404/07/09 - 14:10
  • تعداد بازدید: 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره تخصصی آموزش رویکردهای نوین ارزیابی و مداخله در اختلالات یادگیری

دوره تخصصی «آموزش رویکردهای نوین ارزیابی و مداخلات اختلال یادگیری» با هدف ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و مداخله‌ای به دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و دیرآموز در استان البرز در حال برگزاری می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، این رویداد آموزشی جهت  ارائه راهکارهای بنیادی تر در خدمات بهنگام به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دیر آموز در مدارس و مراکز است به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و دغدغه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنای کشور است.

در این دوره، به تمامی فرآیندهای کلیدی از غربالگری تا مداخله در بستر سامانه‌های «سیدا» و «سیرت» پرداخته می شود.. همچنین سطوح مختلف غربالگری و مداخله بصورت مختصر(اولیه) در مدارس توسط معلمان و ارزیابی و مداخله تخصصی در مراکز جامع

به‌صورت کاربردی تشریح خواهد شد..
رویکرد غربالگری و مداخله در این دوره، بر نگاه سیستمی و استفاده از همه ظرفیت‌های درون و برون‌مدرسه‌ای تأکید دارد. در این چارچوب، نقش خانواده‌ها نیز به‌عنوان رکن اساسی و تأثیرگذار  در این فرآیند، جایگاهی ویژه دارد. نکته حائز اهمیت اینکه تمامی فرایندها با هدایت و راهبری کمیته تخصصی مرکز جامع راهبری خواهد شد.

در افتتاحیه این دوره تخصصی خانم حمیده سلیمانی  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان البرز  با اشاره به اهمیت این طرح گفت: جهت آموزش غربالگری و مداخله بهنگام مشکلات و چالش های جدی در حوزه دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه، از برنامه ریزی و تلاش های همه جانبه معاونت پیشگیری، تشخیص و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور  و اداره استثنایی استان در جهت ارتقا مهارت و دانش مدیران و آموزگاران مراکز جامع تشکر و قدردانی نمود .

دوره و کارگاره تخصصی «اختلالات یادگیری ویژه» با حضور مدیران ، آموزگان و همکاران توانبخشی  شاغل در مراکز جامع آموزش، سنجش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی ـ تربیتی، با حضور و تدریس کبری سلطانی خدیو رئیس گروه امور استاندارد سازی و اعتبار بخشی خدمات توانبخشی، مشاوره و مداخله به هنگام  و الهام امینی کارشناس استانداردسازی و اعتباربخشی خدمات گفتار در روزهای 8 ، 9 و 10مهر ماه برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است و انتظار می‌رود با برگزاری دوره تخصصی و ارائه راهکارهای نوآورانه برای آینده روشن تر دانش آموزان اختلال یادگیری به کار خود پایان دهد.

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار معاونت تشخیص,استان ها
  • کد خبر : 12335
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید