تبلور ارزش ها و شاخص های خاص هر مدرسه در سرود مدرسه ای
اجرای شیوه نامه هرمدرسه یک سرود، به عنوان یکی از برنامه های بسته تحوّلی توسعۀ مشارکت ها، در سال تحصیلی جاری استمرار می یابد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، دکتر محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی طرح هر مدرسه یک سرود، گفت: باعنایت به استمرار اجرای برنامه های بسته تحوّلی توسعه مشارکت ها، اجرای دستورالعمل هر مدرسه یک سرود نیز برای سال تحصیلی 1401-1400 استمرار می یابد.
ایشان افزود: باتوجه به لزوم ارائه برنامه های مناسب، بمنظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و بهره مندی از عرصه هنر در انتقال مفاهیم تربیتی به آنان، این شیوه نامه که در سال گذشته و با عنایت به غیرحضوری بودن مدارس در سطح کیفی بسیار مناسبی برگزار نشد، برای اجرای کامل در سال جاری تحصیلی ارسال گردید. معاون سازمان تهیه وتولید سرود اختصاصی مدرسه براساس عناصر و شاخصهای ویژه و خاص آن مدرسه، از جمله؛ معرفی شهدای دانشآموز یا فرهنگی مدرسه، معرفی خیّرین سازندۀ مدرسه(در صورت خیّرساز بودن)، معرفی موفقیتهای مدرسه، معرفی شهدای محلّهای که مدرسه در آن واقع شده است، معرفی موفقیتهای دانشآموزان سابق مدرسه، به تصویر کشیدن برنامههای خاص مدرسه، آرمان و اهداف مدرسه و... با توجهدادن به گسترش فرهنگ مشارکت در مدرسه و محله در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت را مهم ترین دستاورد این طرح اعلام نمودند.
عظیم عراقی در پایان گفت: شایان ذکراست شناسایی استعدادهای هنری در گروه های سرود دانش آموزی با بهره مندی از ظرفیت مربیان متخصص هنری و رعایت ضوابط حاکم بر فعالیت های هنری وزارت آموزش و پرورش و نقش آفرینی آنان از رویکردهای حاکم برفعالیت های هنری سازمان آموزش وپرورش استثنایی می باشد.
نظر دهید