دیدار مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش
در نشستی با حضور دکتر ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دکتر کاشی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت¬بدنی و علوم ورزشی و حجابی، مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان در خصوص همکاری های آینده رایزنی گردید.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، روز دوشنبه بیستم دی ماه، مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان در دیدار با دکتر ستاری فر معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، ضمن معرفی فعالیت های تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اشاره به حضور بیش از نیمی از دانش آموزان تحت پوشش سازمان در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی- فراگیر، معاونت تربیت بدنی را مرجع علمی و بالادستی حوزه تربیت بدنی سازمان دانسته و ابراز امیدواری کرد، نسبت به گذشته، حمایت های بیشتری از جانب معاونت تربیت بدنی در سطح ستاد و معاونین تربیت بدنی ادارات کل استانها و واحدهای تربیت بدنی در سطح ادارات آموزش و پرورش مناطق از ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به عمل آید.
حجابی ضمن اشاره به تفاهم نامه امضاء شدۀ فیمابین سازمان، معاونت تربیت بدنی و کمیته ملی پارالمپیک که با حضور فدراسیون های ورزشی مربوطه انجام شده است، گزارشی از مصوّبات کمیته اجرایی این تفاهم نامه را ارائه نمود. پوستر مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه، که از 25 دی ماه لغایت 6 بهمن به صورت غیرحضوری برگزار می شود نیز تقدیم دکتر ستاری فر گردید.
دکتر ستاری فر، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تولیت ورزش تمامی دانش آموزان کشور با این معاونت می باشد، رویکرد ورزش در آموزش و پرورش را در این دوره، تربیتی و پرورشی اعلام کرد و گفت: راه موفقیت ورزش کشور در المپیک ها و میدان های جهانی از مدارس می گذرد، بنابراین نیاز داریم تا سیاست های ورزشی کشور در این رده سنّی در نهادهای ورزشی مختلف، از جمله فدراسیون ها هم راستا و هماهنگ شوند. ایشان وضعیت نامناسب بهره وری و بهره مندی را از مشکلات موجود در ایجاد و استفاده از فضاها و تجهیزات ورزشی آموزش و پرورش دانست.
در این دیدار دکتر کاشی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز مطالبی را درخصوص روابط خوب و همکاری های عمیق پژوهشگاه و سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه نمودند و با تاکید بر رویکرد جهانی فراگیری سازی، ابراز امیدواری کردند بتوان در سایه تعامل بیشتر، بسترهای بهتری برای خدمت به دانش آموزان با نیاز های ویژه، از طریق ورزش فراهم نمود.
نظر دهید