• انتشار: 1404/08/18 - 15:36
  • تعداد بازدید: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره آموزشی «رویکردهای نوین و مداخلات بهنگام رشدی ـ تربیتی» در استان خوزستان

به گزارش روابط‌عمومی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان، این دوره با حضور دکتر مصطفوی معاون پیشگیری، تشخیص و توان‌بخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور ،سرکار خانم موسوی معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و علی ممبینی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان،اسکندر ممبینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز، در روزهای یکشنبه و‌ دوشنبه ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در سالن اجتماعات مدرسه استثنایی رودکی اهواز در حال برگزاری است.

در این دوره، ضمن ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی در زمینه اختلالات یادگیری ویژه، شیوه‌های نوین شناسایی، ارزیابی و طراحی مداخلات آموزشی و توانبخشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری تبیین و آموزش داده خواهد شد.
دکتر مصطفوی در این دوره بر نقش راهبردی مراکز جامع در شناسایی، تشخیص و مداخله بهنگام دانش‌آموزان در تحقق اهداف آموزش و پرورش تأکید کرد.وی با تشریح اهداف مهم مراکز جامع، به تنوع فعالیت‌های تخصصی این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز جامع با ارائه خدمات متنوع آموزشی، توانبخشی و روان‌شناختی، نقش مؤثری در شناسایی و مداخله بهنگام به‌ویژه برای دانش‌آموزان دیرآموز و دارای اختلالات یادگیری دارند.

دکتر مصطفوی افزود: فرایند سنجش، یکی از خاص ترین مراحل تشخیص و مداخله بهنگام است و باید با دقت و آرامش در پذیرش نوآموزان انجام شود تا تصمیم‌گیری‌ها دقیق و عادلانه صورت گیرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به جایگاه مدیران مراکز جامع در آموزش و پرورش مناطق، خاطرنشان کرد: کمیته‌های جایدهی از اهمیت بالایی برخوردارند و لازم است در تصمیم‌گیری‌های این کمیته‌ها نهایت دقت، هماهنگی و رعایت اصول تخصصی لحاظ شود.

معاون پیشگیری، تشخیص و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین خواستار تداوم همکاری و تعامل سازنده با معاونت‌های ابتدایی استان‌ها شد و اظهار داشت: هدف اصلی ما خدمت صادقانه و مسئولانه به دانش‌آموزان است.

آقای ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان، در دوره آموزشی «رویکردهای نوین و مداخلات بهنگام رشدی ـ تربیتی» با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های توانمندسازی همکاران، گفت: ارتقای دانش تخصصی و به‌کارگیری رویکردهای نوین در آموزش و توانبخشی، از عوامل مؤثر در بهبود کیفیت خدمات مراکز جامع است.

وی با ارائه گزارشی از نتایج سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی، بر ضرورت توجه ویژه به اختلالات یادگیری، همدلی و هماهنگی میان همکاران و استفاده از ظرفیت‌های همکاران تأکید کرد.

ممبینی همچنین به اهمیت فعالیت دو مرکز جامع عشایری در ارائه خدمات تخصصی اشاره و کمبود نیروی توانبخشی و ضرورت حل مشکل سازماندهی نیروهای مراکز جامع را از اولویت‌های اصلی اداره استثنایی استان دانست.

وی در پایان، ضمن قدردانی از حمایت‌های دکتر مصطفوی، معاون پیشگیری، تشخیص و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، بر استمرار همکاری و پشتیبانی سازمان در توسعه مراکز جامع و اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی و توانبخشی استان تأکید کرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار معاونت تشخیص,استان ها
  • کد خبر : 12768
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید