• انتشار: 1400/03/24 - 09:12
  • تعداد بازدید: 355
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، انتخاب یا الزام؟

وجه تمایز و اهمیت مضاعف فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقایسه با دانش آموزان عادی جنبه توان بخشی این فعالیت ها و نیز ابزاری برای پیشگیری از معلولیت های ثانویه است .

فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی بهترین بستر برای آموزش مهارت های زندگی و مهیا شدن دانش آموزان برای زندگی در اجتماع می باشد.

   به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ علی حجابی سرپرست مدیریت پرورشی و تربیت بدنی در جلسه معارفه خود با طرح این سوال که از نگاه خانواده ها، فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی یک انتخاب هستند یا یک الزام، به توصیف اهمیت جایگاه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت، وی فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی را بهترین بستر برای آموزش مهارت های زندگی و مهیا شدن دانش آموزان برای زندگی در اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: شاید مهم ترین وظیفه ما در مدیریت پرورشی و تربیت بدنی این باشد که با برنامه ریزی های مدون به ارتقای جایگاه و اهمیت این فعالیت ها در خانواده ها کمک کنیم.

حجابی گفت: باید از نگاه به فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی به عنوان فعالیت های فوق برنامه اجتناب شده و اولا این فعالیت ها را به عنوان بخش مهم و حائز اهمیت از برنامه های دانش آموزان پذیرفت، ثانیا برای ارتقای کیفی و کمّی آنها برنامه ریزی و اقدام نمود.

ایشان وجه تمایز و اهمیت مضاعف فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقایسه با دانش آموزان عادی را جنبه توان بخشی این فعالیت ها و نیز ابزاری برای پیشگیری از معلولیت های ثانویه عنوان نمود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار معاونت تشخیص
  • کد خبر : 4657
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید