• انتشار: 1401/03/01 - 12:06
  • تعداد بازدید: 290
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه استانی ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ۱۴۰۱ در استان خراسان شمالی برگزار شد

اولین جلسه استانی ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۲ با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای ستاد سنجش در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی  و امور بین الملل سازمان  آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی، در این جلسه اکبری رئیس ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دقت در تشخیص بسیار حائز اهمیت می باشد، سرنوشت یک نوآموز مشخص می شود به هم دلیل می بایست در ارزیابی و تشخیص نهایت دقت را داشته باشیم چرا که آینده این افراد رقم می خورد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق باید نهایت همکاری را با ستاد سنجش استان داشته باشد.ثبت نام بدون شرکت نوآموز در سنجش در مدارس ممنوع و تخلف محسوب می شود. امیدوارم با شروع ثبت نام دانش آموزان در پایه اول و تمدید مقدمات، طرح سنجش را در استان از ۲۲ خرداد ماه آغاز نماییم. انتظار داریم اعضای ستاد و مدیران شهرستان و مناطق در اطلاع رسانی به والدین نهایت همکاری را داشته باشند.

در این جلسه نعمتی دبیر ستاد سنجش استان و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: در طرح سنجش ۸ مورد ارزیابی کلی و ۶ مورد معاینات موردی انجام می‌شود. در سال گذشته۹۹.۸۲ درصد از نوآموزان در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته اند. همچنین در طرح متقاضیان جهش تحصیلی برای ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان ارزیابی انجام شده است. در سنجش سال گذشته ۱۵۴۲۷ نفر به مدارس عادی معرفی شدند و ۳۶۹۷ نفر جهت ارزیابی تخصصی به پایگاه‌های تخصصی معرفی شدند.

ایشان در خصوص تمهید مقدمات اجرایی سنجش سال جاری اظهار داشت: حدود ۱۰۰ نفر از عوامل در ۱۴ پایگاه سنجش در سطح استان فعال خواهند بود و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان خواهیم داشت. تعداد پایگاه های شیفت عصر ۳ پایگاه می باشد. برگه های ارزیابی سنجش چاپ و تکثیر شده اند و ملزومات بهداشتی همچون دستکش، ماسک، محلول ضدعفونی کننده دست، ضدعفونی سطوح،آبسلانگ و... تهیه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان  و دبیر اجرایی طرح سنجش استان در پایان بابیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

  • گروه خبری : استان ها
  • کد خبر : 6088
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید